ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
ג'וינט של מריחואנה (קנאביס)

מדריך: כיצד להתמודד עם סטלה חזקה מדי?

שתפו את החברים

  מרבית המעשנים חוו מתישהו בחייהם “היי” חזק מדי של קנאביס, שמוכר יותר בכינוי סטלה רעה. יש גבול מאוד דק בין השפעה נעימה ותחושה של חופש ושחרור, לבין מצב בו אנחנו לא מוצאים את עצמנו ומרגישים שאולי קצת הגזמנו –…

 

מרבית המעשנים חוו מתישהו בחייהם “היי” חזק מדי של קנאביס, שמוכר יותר בכינוי סטלה רעה. יש גבול מאוד דק בין השפעה נעימה ותחושה של חופש ושחרור, לבין מצב בו אנחנו לא מוצאים את עצמנו ומרגישים שאולי קצת הגזמנו – קו שחצייתו אינה מומלצת מראש, אך גם אינה מסוכנת. אם השפעת הקנאביס חזקה לכם מדי, הנה 8 טיפים שיעזרו לכם להתמודד איתה:

 

כל צרכן קנאביס יכול להעיד שהשפעת ה-“היי” הרגילה היא מהנה ונחמדה, אבל ברגע שמתחילה התחושה שאף אחד בחדר אינו נהנה, זה הרגע שבו עלולים לקלוט: “אנחנו מסטולים מדי”.

זה עלול להיגרם כתוצאה מעוגייה שהתחילה להשפיע רק אחרי מספר שעות, או מניסיון להרשים כמה חברים על ידי הפלת ראש גדול מדי בבאנג. לעיתים זה גם יכול לקרות כי התנסיתם לראשונה בצריכת קנאביס, או בזן חדש וחזק במיוחד, ועדיין אין לכם היכרות מספקת עם החומר או דרך לאמוד את הכמות שמתאימה לכם.

סחרחורת וחרדה. חלק מהתסמינים של צריכת קנאביס מופרזת

סטלה חזקה, כפי שהיא מוכרת בשפת העם, היא בסך הכל השפעת-יתר של החומרים הפעילים בצמח, בדרך כלל של THC שהנו החומר הפסיכואקטיבי שגורם למרבית תחושת הריחוף וחוסר ההתמצאות.

חשוב להבין כי השפעת-יתר של קנאביס היא אינה מסוכנת, אך היא יכולה לגרום לפרנויה, סחרחורת או תחושה של אי נוחות, ובעיקר להעיב על האווירה כולה. צריכת קנאביס שאינה מתבצעת בחברה אלא לבד, יכולה אף להגביר מעט את תחושת הבלבול שגורמת השפעת היתר.

 

8 טיפים להתמודדות עם “היי” חזק מדי:

 

אם הגעתם למצב שבו אתם נאלצים להתמודד עם השפעת קנאביס חזרה, אל חשש! רובנו חווינו את האי נעימות שעשויה לנבוע כתוצאה ממנה, ולמרבה המזל ישנן מספר דרכים להוריד את הסטלה החזקה ולהשיט את עצמכם בחזרה אל חוף מבטחים.

 

1. לנשום עמוק ולהרגע – הזמן לטובתכם

 

נתחיל בפילוסופיה שמלווה כל אם פולניה: קודם כל, תירגעו. אל תיכנסו ללחץ. אתם בסדר והכל יהיה בסדר.

מרבית ההשפעות ותופעות הלוואי של סטלה חזקה מדי יתפוגגו בתוך מספר דקות עד שעות. תנו לזה קצת זמן, התחושות האלה יעברו בסופו של דבר, כל עוד אתם כמובן לא צורכים עוד קנאביס בזמן זה.

עישון קנאביס
אם ההשפעה חזקה מדי – הכי חשוב להפסיק לצרוך

כמו כן, בניגוד למה שאולי שמעתם, במהלך ההיסטוריה היו אפס דיווחים על מקרי מוות כתוצאה ממנת יתר של קנאביס. כך שלא משנה כמה מוזר אתם מרגישים, או כמה חזק הסטלה נפלה עליכם, אתם לא יכולים למות מצריכת יתר של קנאביס.

כמובן שאל תקחו את זה בתור אתגר ותנסו לבחון את הגבולות שלכם, רק זכרו שאם קרה והגזמתם קצת עם הוויד, אתם תהיו בסדר תוך כמה שעות.

 

2. אל תגזימו – גבולות בטוחים

 

לכל אחד יש מידת סבילות שונה. מה שיכול לגרום לבאז קליל אצל האחד, עשוי להפיל חזק את האחר. אם אתם מכירים את עצמכם ואת הרגלי הצריכה שלכם, נסו להיערך מראש ולהגביל את עצמכם בהתאם.

כמו כל דבר אחר בחיים, גם קנאביס יש לצרוך באחריות. תעשנו בחברת אנשים שאתם מכירים ומרגישים עימם בנוח, ולא בסביבה שבה אתם עשויים להרגיש שמצופה מכם לצרוך יותר ממה שאתם מסוגלים.

תמיד כיף לעשן עם אנשים שונים ולרכוש חברים חדשים, אבל להיות מוקפים בזרים כשאתם מזיעים בהיסטריה ולא מרגישים את הפנים עשוי להיות מביך ולא נעים במקרה הטוב, ומלא חרדה במקרה הרע.

קחו את זה לאט ובטוח, במיוחד כאשר אתם אוכלים מאכלים עשויי קנאביס (Edibles). מומלץ בהתחלה לנסות מינון סטנדרטי של 10 מ”ג (או אפילו 5 מ”ג אם אתם באמת רוצים להקל על החוויה), ולחכות לפחות שעה אם לא שעתיים, לפני העלאת המינון.

 

3. נוזלים תמיד מצילים – שתו מים

 

מים, מים, מים – אל תשכחו לשתות, והרבה.

מים. הפתרון הטוב ביותר

בין אם אתם מעדיפים מים או מיץ, ודאו שיש בקרבת מקום משקה מרענן (רצוי כזה שאינו מכיל קפאין). זה יעזור לכם להילחם בתופעת הלוואי הידועה של יובש בפה שמלווה כל סטלה, ויקל על הסחרחורת ועל כאבי הראש שעלולים לצוץ לעיתים נדירות.

חשוב לציין כי ב”משקה”, איננו מתכוונים לשתיית אלכוהול. אם אתם מרגישים שההשפעה של הקנאביס חזקה מדי ומקשה עליכם, אלכוהול זה הדבר האחרון שאתם צריכים. מחקרים מראים כי שתיית אלכוהול מעלה את ריכוז ה-THC בדם ועשויה לגרום להחמרה במצבכם.

 

4. מסטול? צא לטיול

 

לפעמים גם הליכה קצרה עשויה להיות פתרון נהדר. שינוי אווירה, פעילות גופנית ואוויר צח עוזרים לנקות את הראש ולהמריץ את מחזור הדם. רק זכרו להישאר קרוב ובסביבה בטוחה, אתם לא רוצים ללכת לאיבוד בעודכם משוטטים לבד ברחובות עם התקף חרדה.

כמו כן, רצוי לחסוך מעצמכם את ההליכה אם אתם מרגישים סחרחורת או טשטוש בכדי למנוע מצב של אובדן שיווי משקל או עילפון, לא עלינו.

 

5. שינה ומנוחה לרוב – עצמו עיניים ונסו להירדם

 

סביבה טובה לעבור בה את החוויה המפוקפקת היא התחלה מצוינת. מצאו מקום שקט ושלו בו אתם יכולים להניח את הראש, להרגע ולאפשר לעצמכם לנוח בזמן שאתם מחכים שההרגשה הלא נעימה תחלוף.

בתנאים הנכונים, וויד יעזור לכם לישון כמו תינוק

קחו כמה נשימות עמוקות, שאפו לאט דרך האף ונשפו דרך הפה. התמקדו בקצב הנשימה שלכם ונסו להקשיב לפעימות הלב שלכם, שמאטות ככל שאתם נרגעים. עוד בהקשר זה, מדיטציה ותרגילי נשימה עשויים לחולל פלאים.

שינה טובה היא הפתרון הטוב ביותר לסטלה חזקה מדי. אם כי זה לא תמיד קל “לכבות” את המוח שלנו, במיוחד כשהוא מלא במחשבות. אם אתם לא מצליחים להירדם, שכבו במקום חשוך ושקט, בלי מסכים או הסחות דעת, ותפסו תנומה קצרה עד שתרגישו חזקים מספיק לקום בחזרה על הרגליים.

 

6. פלפל זה השחור החדש – שמרו קצת פלפל שחור בהישג יד

 

טריק ידוע של חובבי קנאביס בכל העולם: אם אתם מוצאים את עצמכם נאבקים בהתקף חרדה או פרנויה, מצרך פשוט שנמצא בכל בית או מסעדה יכול להועיל לכם – פלפל שחור. רבים מעידים שלפלפל השחור ישנן סגולות הרגעה, וניתן להריח או ללעוס מעט אותו בכדי לקבל הקלה מיידית בתחושה הלא נעימה.

 

7. מסטולים מהתחת? תעשו מקלחת

 

אמנם זה לא תמיד מתאפשר אם אתם נמצאים בחוץ או בבית של חברים, אבל אם אתם בבית – נסו מקלחת או אמבטיה חמה. לטבול במים חמימים זו אופציה נעימה ומרעננת שתעזור לכם להרגע.

עם או בלי סטלה – אין כמו אמבטיה

 

8. מוזיקה, משחקי מחשב או סרט – הסיחו את דעתכם

 

יש כאלה שיגידו שהחיים בנויים מרצף של הסחות דעת. בתכלס, כל מה שאתם צריכים זה שהזמן יעבור.

נסו להעביר את הזמן בסבבה, להשתדל ליהנות מהסטלה ומהשחרור שבא איתה, ושוב, זכרו שזה תיכף יחלוף. נצלו את המצב בשביל לעשות דברים כיפים שמרגיעים ועושים לכם טוב, ועל הדרך יעזרו לכם לנחות בחזרה אל כדור הארץ.

מה שהכי טוב זה מה שאתם אוהבים. צפייה בסרטים מצוירים, האזנה לאלבום המועדף עליכם, לשחק בפלייסטיישן, לדבר עם חברים שמרגיעים אתכם, להתכרבל עם בן/בת הזוג, לצבוע או לצייר, לאכול משהו טעים. איזו הסחת דעת שלא תהיה, ודאו שזו פעולה שעוזרת לכם להרגע ולא דורשת מכם הרבה אנרגיה. בתקווה שהמוח שלכם ייכנס למקום חיובי ורגוע.

 

טיפ בונוס: נסו קצת שמן CBD

 

הקנבינואיד CBD, שנחשב לחומר השני המוכר ביותר בצמח הקנאביס, הוא תרופת נגד מצוינת להשפעות השליליות של ה-THC.

זנים מבוססי CBD יכולים לא רק להרגיע את הסטלה, אלא גם לסייע במניעת עצבנות ופרנויה. CBD הוא טיפול אידיאלי במקרי חרדה, מאחר והוא פועל לוויסות אותות הקולטנים שמפעיל ה-THC במוח, ובכך תורם להרגעת מערכת העצבים.

תמצית CBD. מנטרלת את השפעות ה-THC ומסייעת בהפגת חרדה

לסיכום, אם כל הטיפים הללו לא עבדו ואתם עדיין מרגישים חוסר נוחות וחולשה באופן מדאיג, אתם תמיד יכולים לפנות לקבלת טיפול רפואי. חשוב ליידע את הצוות שאתם נמצאים בהתקף חרדה כתוצאה מצריכת קנאביס. אל תחששו מהאספקט החוקי, רופאים מחויבים בחיסיון רפואי (מלבד מקרים של אלימות) והאינטרס היחיד שלהם הוא לוודא שאתם בסדר ולהעניק לכם את העזרה לה אתם זקוקים.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

Font Resize
Contrast