ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
טיפים לסטלנים

לא נדבקים לספה – 5 טיפים להעלאת מוטיבציה

שתפו את החברים

אם אתם צרכני קנאביס נאמנים אז יכול מאד להיות שקנאביס הפך להיות חלק מרכזי בחיים שלכם, ובקרב אנשים שונים עשויות לחול בעקבות כך תופעות שונות הקשורות בשינוי המוטיבציה. דברים שלא בא לנו לעשות, או להתמודד איתם, מקבלים פס בזכות השאכטה,…

אם אתם צרכני קנאביס נאמנים אז יכול מאד להיות שקנאביס הפך להיות חלק מרכזי בחיים שלכם, ובקרב אנשים שונים עשויות לחול בעקבות כך תופעות שונות הקשורות בשינוי המוטיבציה. דברים שלא בא לנו לעשות, או להתמודד איתם, מקבלים פס בזכות השאכטה, ועד כמה שזו יכולה להיות תופעה מבורכת, גם בה צריך לדעת לשלוט. ואיך עושים זאת? באמצעות כמה עקרונות בסיסיים.

קנאביס מרגיע את הגוף ואת הנפש, את זה כבר כולם יודעים (ומקסימום מכחישים) היום, אבל כבר כאן כדאי לשים דגש על כך שרוגע ושלווה הם לא תמיד דברים חיוביים בהכרח.

מצד אחד, הברור יותר, טוב לוותר על חובות מלחיצות ומיותרות, אך יחד עם זאת, במקרים רבים קנאביס הופך לתירוץ להימנעות גורפת מביצוע פעולות “מעיקות”. עם הזמן, הגבול שבין מה שנחוץ לבין מה שמיותר מיטשטש, ולרשימת המיותרים זולגים בטעות גם דברים נחוצים שנראים לנו פחות ‘סקסיים’ באותו רגע, כמו למשל לסדר את החלק המאוס של החשבונות, להשלים מטלות בעבודה או להתאמן ולרדת במשקל.

באופן ישיר וברור, הימנעות בהתמדה מובילה להזנחה, וזו בתורה מובילה לכאוס, ריקבון, סטגנציה ובקיצור – חוסר מוטיבציה מתפשט, שבא לידי ביטוי בכל דבר קטן בחיים שלנו, וגורם לנו להרגיש כמו סטראוטיפ של סטלנים. אז מה עושים? לא הרבה, אבל בהתמדה.

שלב ראשון – חיבור והערכה עצמית

הדרך הקלה ביותר להימנע ממצבי הזנחה היא באמצעות תחזוקה של שגרה אישית מטיבה, כזו שנותנת מענה לצרכים האישיים שלנו שלא בהכרח מקבלים אותה באורך החיים השגרתי שלנו, כמו למשל הצורך למצוא זמן לנקות את סביבת המגורים והעבודה, לבשל את המזון שלנו בעצמנו ולבלות עם המשפחה והחברים למרות שעות העבודה המרובות שנדרשות.

ייצור מוטיבציה - טיפים לסטלנים
צאו לטייל ולבלות עם האנשים שאתם אוהבים

הצרכים הללו הם חלק אינטגרלי מזהות מגובשת ובריאה של אדם שמעריך ואוהב את עצמו ברמה הגיונית, ומודע לעובדה שכדי להישאר מאושר הוא צריך להתחבר לעצמו ולהשקיע ביצירת בסיס לאיזון נפשי.

ישנן דרכים רבות שמסייעות לתהליך האיזון הנפשי, ביניהם שהות בטבע, פעילות גופנית, מדיטציה, יצירה, או עיסוק בתחביבים, כמו למשל גידול קנאביס. סביבה נקייה ומסודרת היא אחת מהן, כאשר ביצוע עבודת הניקיון והסדר באופן עצמאי תורמת משמעותית לפורקן אנרגטי פנימי ומניבה תוצאות טובות עוד יותר.

מפגשים חברתיים שכוללים קנאביס, מאפשרים גם הם בדרך כלל שיח ובמה ממקום שלו, רגוע, רגשי ופנוי יותר. אנחנו צורכים קנאביס כי הוא בין היתר מעניק לנו ערוץ לכך, משום שאנחנו זקוקים לזה. הקולות השונים שבתוכינו, הילד הפנימי, הרגשות, ההיסטוריה, העיבודים, הדמיון, כל מה שנדחק במירוץ החיים (חובות ויעדים) וזקוק לבמה כדי שהמוטיבציה לחיים תמשיך לנבוע באופן טבעי ורציף.

שלב שני – יישום 5 עקרונות בסיסיים

לאחר שהתחברנו לעצמנו ויצרנו רצון ראשוני להעלות את המוטיבציה, מגיע השלב השני, שהוא יישום של עקרונות מנחים שניתן לעקוב אחריהם בקלות. הנה 5 עקרונות שיעזרו לכם בדרך להצלחה, אם רק תיקחו אותם ברצינות:

1. שגרת סדר, ניקיון ותזונה – גם אם אין לכם זמן וחשק, תתנסו בלבחור את הדבר שהכי פחות מפריע לכם ותתרגלו עבודה איתו. בין אם זה לבשל אחרות ערב פעמיים בשבוע, לנקות בהתמדה חלק מסוים של הבית, או לבחור להציע את המיטה בכל בוקר.

הכי חשוב זה להתמיד. גם אם היה לכם חרא של יום, העובדה שאתם חוזרים הביתה למיטה מוצעת מזכירה למערכת את ההצלחות הקטנות והאישיות ומאפשרת למעגל המוטיבציה להמשיך לנוע.

טיפים למוטיבציה לסטלנים
תתחילו בקטן: סדרו את המיטה שלכם כל בוקר

2. תזרקו דברים בהתמדה – לכל חפץ, כמו לכל אדם, יש מטען אנרגטי. לדברים הפזורים והמאוחסנים במרחב המחייה והעבודה שלנו יש מטענים אנרגטיים, וככל שהמרחב פנוי ממטענים שונים, כך האנרגיה האישית זורמת יותר ויחד איתה גם המוטיבציה, הפריון, היצירתיות ושמחת החיים.

הנה כלל ברזל שיכול לעזור לכם מאד: אם לא השתמשתם בזה חצי שנה, תזרקו את זה.  תיקחו על עצמכם הרפתקה של לזרוק דברים, אפילו לתקופה קצרה של ניסיון, ותוכלו לקבל הוכחות מיידיות על השיפור במצב הרוח ורמת המוטיבציה שלכם.

3. הגיינה – פיזית מחשבתית ורגשית. אחד הדברים החשובים ביותר לאורך חיים, שעומד בבסיסה של המוטיבציה ואיכות חייו של כל אדם, הוא ההגיינה, שצריכה להתקיים בעיקר בגוף (את זה לא צריך ללמד כאן) אך במידה לא מבוטלת גם ברגש ובנשמה.

הגיינה מחשבתית ורגשית היא שחרור ממחשבות ומאחריות יתר, והיא נרכשת על ידי פיתוח מיומנויות התבוננות שמנתקות אותו ממצבי הזדהות עם סיטואציות ואנשים. אלה מנגנונים אישיים שניתנים לפיתוח ויישום, והקנאביס מסייע לנו לגלותם, אך הוא לא יכול באמת לעשות את העבודה במקומנו, ולכן נזדקק למדיטציות, תרגילי נשימות ותפילות (אישיות ורגשיות, לא צריך דת מסוימת בשביל זה) הן הדרך לשלוט במיומנויות אלה.

טיפים למוטיבציה: עישון בזמנים שנקבעו מראש
הקציבו את העישון שלכם למועדים ספציפיים שקבעתם מראש

4. מיינדפולנס (רוגע) – הזכות להשתהות על מה שיש, לכמה רגעים לפחות, ולהישאר בנוכחות מלאה עם כל מה שעולה בעקבות זה. רוגע מלא הוא אמנם לא משהו שיש לו לגיטימציה בשגרת החיים, אבל כן משהו שמאפשר הקנאביס. כדאי ומומלץ לתרגל מיינדפולנס גם ללא קשר לקנאביס, אך עם ג’וינט על הספה זה יכול להיות הכי קל בעולם.

5. איזון שגרת הצריכה – אחד הדברים החשובים ביותר שצריך לעשות כדי להעלות את המוטיבציה, או יותר נכון בעיקר את הפרודקטיביות, הוא לצרוך פחות קנאביס – מה שחוסך לנו גם זמן וגם כסף, בהם ניתן לעשות שימוש לדברים אחרים.

כדי לעשות את זה בהדרגה ובצורה קלה, מומלץ להתחיל בלתחום את צריכת הקנאביס למועדים ספציפיים, מה שתמיד תורם לתחושת השליטה הפנימית ולא “זורק למים” כמו הרגשה של ניסיון גמילה שכופים על עצמנו.

לדוגמה, אלו שצורכים קנאביס כל יום (למטרות פנאי) יכולים להחליט שהם מעשנים רק אחרי שקיעת השמש, או ללכת יותר רחוק ולהחליט ששומרים את התחביב הירוק רק לסופי שבוע, מפגשים עם חברים, או כל התניה אחרת שתוציא את הקנאביס מהשגרה היומית.

לסיכום, סביבת הליבה שלכם היא אישית, ומורכבת מהצרכים הייחודיים שרלוונטיים ספציפית לכם, ולכן הדרך להעלאת המוטיבציה שלכם היא גם מסע אישי, בו אתם אמורים לגלות מה עושה לכם טוב ומוציא מכם את הטוב. מוטיבציה חיובית היא תוצאה ישירה של שפע ומלאות פנימית, ואם תעקבו אחרי העקרונות הבסיסיים גם אתם תוכלו להגיע אליה מהר מאד.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

Font Resize
Contrast