0

2 אפריל 2017

5 מגמות חשובות שקורות כבר היום בעולם השיווק, הייצור, והצריכה של הקנאביס

image

ענף הקנאביס הופך למקובל יותר ויותר, ובמדינות כמו קליפורניה וקולורדו הוא גם הפך לחלק מהמיינסטרים. אפשר לראות את זה בפיתוח אדיר של מוצרים חדשים, מותגי לייף סטייל ואופנה, ודעת הקהל משתנה לחלוטין ככל שזה נוגע לצמח הקנאביס, וכפועל יוצא גם כמות האנשים שתומכים בלגליזציה ממשיכה לעלות. החקיקה כהרגלה משתרכת הרבה אחרי דעת הקהל, אבל אפילו היא מתחילה להשתנות בלא מעט מדינות.

הקנאביס מאבד את הסטיגמה השלילית שלו והופך להיות משהו עם מוניטין הרבה יותר חיובי. ויהיה מעניין לראות איך הקנאביס משנה את התרבות שלנו, אבל יותר מעניין לראות איך השינוי התרבותי משנה את הקנאביס, ואת הדרך שהיינו מתייחסים אליו עד היום. לאחרונה נערך סקר הבודק את היחס החברתי לקנאביס בקבוצות שונות בציבור. הסקר כלל 1000 איש ממדינות שעשו לגליזציה בארה"ב, וסיפק כמה כותרות מעניינות. על פי הסקר,

גברים מעדיפים להשתמש במילה מריחואנה כאשר מדובר על מאכלים המכילים קנאביס, ונשים כנראה ישתמשו יותר במילה קנאביס, שיש לה משמעות יותר מקיפה, מאשר במילים וויד (Weed) או גראס.

מהסקר עלו נתונים מעניינים במיוחד, שמסבירים לא מעט איך דעת הקהל משתנה והופכת לחיובית.

יותר מ-50% מהמשתתפים בסקר היו רוצים לרכוש קנאביס במכולת בדומה לאלכוהול, ולעומת זאת – אנשים המתעניינים בדת היו פחות מעוניינים לדבר על הנושא. מתוך הסקר הזה ישנם כמה טרנדים שילכו ויתחזקו ככל שהקנאביס יכנס יותר למיינסטרים.

1. שיטות שיווק ואריזה חדשות

6מגמות בקנאביס

הקנאביס יימכר כשהוא מוכן לשימוש מיידי לצורכי עישון, בישול, בישום, קוסמטיקה, ועוד מגוון מוצרים שנראה על המדף בשנים הקרובות, כשהצמח הזה הפך להיות המרכיב המרכזי במוצר.  אנחנו יכולים לראות כבר היום את המגמה הזו בשוק, עם מאכלים המכילים קנאביס, ספרים, מתנות, ולא מעט מוצרים משלימים שמיועדים להעצים את החוויה שלכם עם הקנאביס. מגמה זו צפויה להתגבר עם הזמן, וכנראה שבהמשך, בדומה לעולם היין, הקנאביס יהיה תעשייה משל עצמה – עם מגוון מוצרים, מינונים יותר מדויקים, ועם יותר מידע לנוחות הלקוח על הרכיבים הפעילים ועל ההשפעות.

2. מה מקור הקנאביס

אפשר לראות יותר ויותר קנאביס שמשווק על פי מקום הגידול, בדומה למוצרים אחרים כמו גבינה שוויצרית, או שמפניה צרפתית. ישראל נחשבת למובילה בתעשיית המחקר על צמח הקנאביס בכל העולם, ולא מעט מומחים ישראלים עושים את דרכם בעולם כדי להפיץ את הידע ולהעלות את הדיוק ואת איכות היבול. בנוסף כבר היום קיים פירוט רב יותר על ההשפעות של זני הקנאביס בהם אתם משתמשים (לפחות הוותיקים שבהם), ובעתיד אנחנו נראה אפילו יותר תשומת לב לתהליך הייצור וההנגשה של המידע הזה לצרכנים. חלק מחוות הקנאביס המסחריות כבר ממתגות את עצמן עם שיטות גידול וטיפוח מיוחדות, ומקפידות על נהלי ייצור בתקנים מחמירים, ממש כמו תעשיית התרופות.

3. קנאביס הוא לא סם

חנות לממכר קנאביס רפואי: כמו כל בית מרקחת

חנות לממכר קנאביס רפואי: כמו כל בית מרקחת

הקנאביס הופך די מהר מלהיות סם שרשום בפקודת הסמים, למוצר שמספק הקלה ובריאות נפשית וגופנית. גם הצורה שבה אנחנו מסתכלים על מוצרים המכילים קנאביס תשתנה, המילים 'סאטלה' או 'סוטול' הולכות ונעלמות, ובמקומם אנחנו רואים אנשים שמתבטאים במילים כמו 'בריאות' 'הקלה' 'רגיעה'.

4. פנאי ותרבות קנאביס

תרבות קנאביס

קנאביס ישפיע על העיצוב של הבתים שלנו ושל חלק מהמרחבים הציבוריים סביבנו כמו – אופנה, פרסום, עיצוב מוצרים, ברים, מסעדות, שמתחילים יותר ויותר להשתמש "בשפה העיצובית של הקנאביס", ממש כמו שהשפה העיצובית של אלכוהול מתבטאת במקומות בילוי רבים. השפה העיצובית של הקנאביס תשתלב לתוך חיי היומיום שלנו, שזה כבר הרבה טוב מציור של עלה קנאביס על חולצה. 

5. חסויות מסחריות ושיתופי פעולה עם מפורסמים

מותגים שונים כבר משתפים פעולה עם 'מפורסמים' על מנת למכור את המוצרים שלהם. קנאביס לא יהיה שונה מהם. חברות מסחריות כבר תומכות במחקר על קנאביס, לוופי גולדברג, וסנופ דוג כבר יש חברות לייצור קנאביס. ומכאן זה רק ילך ויתפתח – ועורכי הסקר צופים עליה בשיתוף פעולה דווקא של ספורטאים עם חברות קנאביס.

במילים אחרות, קנאביס הופך להיות מסם שמגודל ונמכר בצורה לא חוקית, למוצר מסחרי שנמכר באופן מסודר, ומשווק על ידי חברות פרסום. גם אם יישארו הגבלות חוקיות שונות, דעת הקהל תגרום למחסומים האלה לרדת.

כאשר יש בלבול וחוסר ידע, נוצרת ההתנגדות, ככל שהמידע יהיה יותר מדויק ואמין, הציבור בעצמו ימצא את הדרך לשנות את החקיקה בהתאם.

שיתוף הכתבה במייל

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.


CAPTCHA Image

Reload Image