ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
שימוש קנאביס בזמן ספורט כושר וקנאביס

כושר וקנאביס – איך קנאביס משפיע על הכושר שלכם? כנראה שלא כמו שחשבתם

שתפו את החברים

כושר וקנאביס – אנשים שמעולם לא התנסו בקנאביס מדמיינים לא פעם את אלו שצורכים אותו כבטטות כורסה שלא עושים שום דבר חוץ מלרבוץ מול הטלוויזיה ולבלוס חטיפים משמינים. עכשיו מדענים שבחנו את הנושא מפרסמים ממצאים ששמים סוף לסטיגמה המקוממת הזאת…

כושר וקנאביס – אנשים שמעולם לא התנסו בקנאביס מדמיינים לא פעם את אלו שצורכים אותו כבטטות כורסה שלא עושים שום דבר חוץ מלרבוץ מול הטלוויזיה ולבלוס חטיפים משמינים. עכשיו מדענים שבחנו את הנושא מפרסמים ממצאים ששמים סוף לסטיגמה המקוממת הזאת

מדענים, אנשי רוח, רופאים, פסיכולוגים, עורכי דין  ואפילו שוטרים – במציאות של היום, אנשים רבים צורכים קנאביס בזמן הפרטי שלהם – אבל בגלל מגבלות החוק, מקפידים לעשות זאת בשקט ולהסתיר את ההרגל הזה מעיני הסובבים. לכן, עד לא מזמן, ההשפעה האמיתית של קנאביס על היבטים שונים בבריאות שלנו כגון כושר וקנאביס הייתה נושא שנוי במחלוקת שלא הרבו לחקור במעבדות של האוניברסיטאות המובילות.

עם זאת, בשנים האחרונות בחלק ממדינות ארצות הברית, הקאנביס הפך חוקי – מה שאפשר סוף סוף להתייחס אליו כחומר לגיטימי שניתן לחקור את ההשפעה שלו על קבוצות שונות באוכלוסייה. לדוגמה, במחקר שפורסם במרס האחרון בכתב העת International Journal of Epidemiology נקבע כי בקרב אנשים שצורכים קנאביס, מסת הגוף נמוכה מהממוצע והם נוטים לסבול פחות מהשמנה.

אבל האם הקנאביס משפיע בפועל גם על התוצאות של האימונים בחדר הכושר? גם את זה בחנו במחקר מדעי אחר – והמסקנה אולי תפתיע אתכם.

קנאביס כ”דלק” לאימון?

אם אתם מדליקים ג’וינט ומרגישים שאחריו אין לכם כוח לעשות שום דבר אחר – אתם ממש לא לבד, אבל בשביל חלק מהאנשים מדובר, תאמינו או לא, דווקא בכלי להעלאת האנרגיות לפני האימון. במחקר שפורסם בכתב העת Frontiers in Public Health, קבוצת חוקרים אמריקנית בחנה כ-600 בני אדם שחיים במדינות בארצות הברית שבהן הקנאביס חוקי.

מובילת המחקר, אנג’לה בראיין, מרצה לפסיכולוגיה ומדעי המוח באוניברסיטת קולורדו, סיפרה בראיון שהיא וצוותה “היו בשוק” מהממצאים שפרסמו. יותר מ-80 אחוזים מהמשתתפים דיווחו שהם משתמשים בקנאביס בטווח של שעה לפני האימון הגופני או ארבע שעות אחריו.

בקרב מי שצרכו קנאביס לפני או אחרי ההתעמלות, ניכרה רמה גבוהה יותר של מוטיבציה לאימון והנאה ממנו. בנוסף, האנשים האלו דיווחו שהם מתעמלים בממוצע כ-2.5 שעות בשבוע, בהשוואה לשעתיים בלבד בקרב אנשים שלא צורכים קנאביס.

קנאביס כ"דלק" לאימון
שימוש בקנאביס לפני אימון מעלה את רמת האנרגיה

להכיר את הגבולות שלכם

זהו לא המחקר הראשון שבראיין מובילה על קנאביס ומוטיבציה. עוד ב-2105 היא פרסמה מחקר שהציע כי קנאביס משפיע על תהליכים במוח שמגבירים את המוטיבציה להתעמל, כמו מנגנון התגמול שאחרי על ייצור הורמונים שמשפיעים על תחושות של הנאה וכאב.

“אחד החסמים הגדולים ביותר שמונעים מאנשים להתעמל הוא שהם פשוט ‘לא אוהבים את זה'”, הסבירה ראיין בראיון למגזין Time. “אם אנשים אכן מרגישים שקנאביס עוזר להם ליהנות יותר מהפעילות הזאת – זה בהחלט נושא ששווה לחקור”.

כושר וקנאביס – לא הכול ורוד

עם זאת, ראיין גם מדגישה כי “אני בהחלט לא אמליץ לאף אחד להתחיל לעשן קנאביס כדי להתחיל להתעמל”. כידוע, קנאביס משפיע על כל אחד בצורה אחרת – חלק מהאנשים ירגישו עייפים וחסרי מוטיבציה לאחר העישון – וחשוב לזכור כי אלו שהשתתפו במחקר הם כאלו שמראש מרגישים שקנאביס משפיע עליהם לטובה.

בנוסף, צריכת קנאביס יכולה, במצבים מסוימים, לשבש את היכולות המוטוריות ולהגביר את קצב פעימות הלב. ראיין מדגישה כי תופעות הלוואי האלו כנראה לא ישפיעו על אימונים בעצימות נמוכה, אך הן עלולות להיות מסוכנות באימונים אינטנסיביים יותר, שדורשים סיבולת גבוהה לטווח ארוך.

אז כושר וקנאביס כמו בכל דבר בחיים, גם במקרה הזה חשוב להפעיל שיקול דעת. אף מדען או רופא לא באמת יכול להגיד לכם איך אתם מרגישים עם הגוף שלכם ואיך כל חומר שתכניסו אליו ישפיע עליכם. רק היכרות עם ההשפעה של קנאביס עליכם ועם התופעות הגופניות שנגרמות מהצריכה שלו תעזור לכם להבין האם הוא באמת נותן לכם “דלק” לאימון או דווקא מכביד כמו כמשקולת שמדביקה אתכם לספה ומקשה עליכם להזיז את עצמכם.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 2

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

  1. גולש |

    יש זנים מסוימים שמחזקים את מה שנאמר בכתבה או כל מה שסטיבה?

    1. אחד |

      כל זן שניסיתי , הכלל היחיד לעשן ללא טבק !

שינוי גודל גופנים
ניגודיות