ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish

השליטה במאנצ’: איך לצאת מזה בריא?

שתפו את החברים

ללא קשר לאופן הצריכה, המאנצ’ הוא אפקט כמעט מובטח של הקנאביס – גם בעישון או באכילה, השליטה העצמית מתנדפת לה כהרף עין כשזה מגיע לתיאבון, ומה שנשאר זה להתכונן אל המאנצ’יז, או לתת להם להשתלט עלינו. אם גם אתם שייכים למי…

ללא קשר לאופן הצריכה, המאנצ’ הוא אפקט כמעט מובטח של הקנאביס – גם בעישון או באכילה, השליטה העצמית מתנדפת לה כהרף עין כשזה מגיע לתיאבון, ומה שנשאר זה להתכונן אל המאנצ’יז, או לתת להם להשתלט עלינו.

אם גם אתם שייכים למי שכשהמאנץ’ תוקף אותו ורוצה לאכול את כל המקרר, כולל את המקרר עצמו לפעמים, אפשר להתכונן לכך עם מזונות שלא יגרמו לכם להתחרט על העישון של ליל אמש. ישנם מגוון של דרכים לנצח את המאנץ’, שכוללים התנסות במגוון של זנים, או אחסון של מזונות שגם אם תאכלו את כולם, לא תתחרטו.

הכירו את הזנים שלכם

כל זן הוא יחודי ויכול לעורר מגוון רחב של השפעות שונות. ישנם זנים בעלי השפעה איטית מתגנבת, בעוד שזנים אחרים יכולים להדביק אתכם לספה ברגע. ובדיוק כפי שכל זן ייחודי, כך ייחודית גם מערכת הכימיקלים של כל בן אדם. חוויה של אדם אחד מזן ספציפי יכולה להיות שונה לחלוטין מחוויה של חברו שעישן בדיוק את אותו החומר. אז אם אתם מחפשים לשלוט במאנצ’, הרי שזה ידוע כי זני האידיקה בעלי פוטנציאל גדול לפתח תאבון גדול גדול, אף על פי שיש כמה זני הייבריד וסאטיבה שיכולים לייצר השפעה דומה. קומץ של זנים שידועים ביכולתם להפחית את המנצ’יז כוללים – “הינדו קוש”, “Watermelon”, “Grape Ape”, “AK-47” “עוגיות ילדת הצופים” (girl scout cookies), ועוד רבים וטובים אחרים.

מאנצ 4 שתי קטגוריות קנאביס שאינן מעודדות רמות שונות של תאבון אלה זנים בעלי רמות CBD גבוהות ורמות THCV גבוהות, שבעיקר אופיינים לזני סאטיבה. CBD ו-THCV הינם קנבינואידים, שבדומה ל-THC משפיעים על האפקט של כל זן. יש גם כמה זנים ידועים שהתרומה הנמוכה שלהם לתיאבון יחסית נמוכה, והם כוללים את ה: “Remedy” “Cannatonic”, “Durban Poison” ,”Pineapple Purps,

אם אתם ממש מתמודדים עם תיאבון מוגבר במיוחד, אולי הגיע הזמן לבחון איך כל אחד מהזנים משפיע על הגוף ועל הנפש שלכם. מחקר קטן יכול לעשות שינוי גדול בהתאמה אישית שלכם לחוויות מועדפות.

החלפת זנים

זה לא בהכרח הפתרון הטוב ביותר לכל אחד, למשל אם יש לכם זן אהוב במיוחד ואין לכם כוונה להחליפו. אז אם זה המצב, בטח תרצו לשקול לבחון לעומק את האפשרויות שעומדות לרשותכם בתחום המזון. יש כמה אפשרויות שלא ישאירו את הבטן הפוכה בעקבות היכולת לאכול כמות המזון גבוהה יותר שנצרכת בעת המאנצ’.

כולם מבינים כמובן שעדיף ונכון לצרוך מזון בריא כמו פירות, ירקות, חלבונים וסיבים, וזה הרבה יותר פשוט וטעים להזמין המבורגר, או פיצה, או משהו אחר טעים ושמנוני. אבל זאת לא הסיבה לחשוב שאתם גרגרנים, ובטח לא סיבה לכעוס – אם גם לכם יש רצון בלתי נשלט כזה לאכול. מזון שמנוני מעצים את השפעת הקנאביס ויש שילובים שהגוף שלנו כבר מכיר ומחפש, גם אם אנחנו עוד לא פיצחנו את הסיבה.

מצד שני, בבוקר שלמחרת לפעמים יש חרטה על חגיגת הזלילה, שלא לדבר על הסוכר שאנחנו מכניסים לגוף, בקיצור, אם היו לכם לפחות שני בקרים כאלה בשבועיים האחרונים גם לכם כדאי לשקול לעשות בקרה קטנה על מה נכנס הביתה, ובעיקר מה שנכנס לפה. משולש פיצה אחד מכסה בין חמישית למחצית מצריכת הקלוריות, שומנים, ולמעשה כמעט כל הערכים היומיים שהגוף אמור לקבל במהלך היום.

כדי לאכול בריא לא צריך לעשות דוקטורט ברכיבים, מינונים, ובישולים. כולנו יודעים שפיצה, המבורגר, נקניקיה בלחמנייה, צ’יפס, חטיפים, ועוד מטעמים שחביבים במיוחד בהתקפי זלילה – הם לא הכי טובים לנו, ובטח לא בשעות הערב, ולפני השינה, שזה הזמן שלרוב התיאבון נפתח בגדול.

פירות וירקות

מאנצ' 2

נסו להחזיק בבית תמיד מבחר עשיר של אגוזים, ופירות יבשים. קערה מלאה מכל טוב תמיד תהיה נשנוש מעולה למאנצ’, זה גם תמיד מבטיח שהאורחים שלנו לא יתפסו אותנו לא מוכנים. לא צריך לוותר לגמרי על החטיפים והשוקולדים, אבל כשמארחים, בנוסף לכל הג’אנק, תמיד אפשר להגיש גם ירקות ופירות חתוכים. פירות הם תחליף מעולה למתוקים במאנצ’, גם כשאין לכם כוח לחתוך, תמיד אפשר לנגוס בתפוח, לנשנש דובדבנים, תותים, או כל פרי אחר שניתן לאכול בקלות.

למלוחים אפשר להכין פופקורן מתירס יבש, מה שמקטין את כמות הקלוריות באופן משמעותי.

חצי חצי

מאנצ' 3

טיפ נוסף הוא פשוט לחלוק מנה. כשמעשנים עם חבר או חברה ששותפים לתחביב, כדאי להתכונן מראש לעובדה שנרצה לאכול יותר ממה שאנחנו יכולים באמת להכיל, בגלל המאנצ’. ולכן, מראש להזמין או להכין מנה אחת ולאכול ממנה ביחד, זה מאריך את זמן האכילה ומאפשר בכך להרגיש יותר את תחושת השובע, שכידוע תמיד מגיעה קצת אחרי האוכל. זה גם נחמד ומתחשב, וגם סוג של חווית אכילה אחרת (שפחות מתאימה למי שחשובים לו גבולות הצלחת שלו).

ישנם כמובן אנשים שנהנים מאפקט המאנצ’ שמביא איתו הקנאביס, וגם במקרים כאלה, שליטה על מה שאנחנו אוכלים תהיה הבחירה המועדפת לגוף שלכם. בשורה התחתונה, ניהול המאנצ’ היא בחירה נכונה לחיים. זה יכול להיות תהליך, ולכן תזכרו שיש המון דברים קטנים שיוכלו לעזור לכם בדרך, והרי המטרה היא לשפר את התזונה שלכם, אבל אף אחד לא ביקש שתתנזרו מדברים טעימים.

יש לכם טיפים מדליקים לשיפור תרבות האכילה סביב צריכת קנאביס? ספרו לנו

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות